Tuesday, November 26, 2013

Walau jauh di mata tetapi dekat di hati



Gelanggang silat mula dibuka 


rentak mengikut madah asli


jauh untuk memandang muka


ikatan bertaut indah sekali












walau jauh di mata tetapi dekat di hati 1

Collagen - Jauh di sudut hati terfikir mungkin si pemberi (Zana) mahu aku kelihatan awet muda. Melihat ini juga adik buat tidak kisah kerana padanya ini barangan untuk mama.


Rentak rebana dipalu perkasa


mempelai berbaju songket anyaman


kotak dibuka terharu rasa


melihat semua cenderahati kiriman















walau jauh di mata tetapi dekat di hati 2

Di dalam kotak - Sebaik kotak di buka inilah isi di dalamnya. Adik cepat saja mencapai purse tersebut. Boleh tengok tapi tidak boleh ambil ye adik.  Sebab cuti sekolah sudah hampir. Mama gunakan dulu untuk menyimpan barangan mama. Boleh masuk barang kecil dalam handbag mama untuk lebih kemas. Pin tudung bolehlah kalau adik mahu berkongsi dengan mama. Cantik mutiara putih pilihan Zana buatku.


Menganyam kasih sudah sebati


terlaksana sudah satu impian


buat Zana yang baik hati


dari kakak syukran jazilan












walau jauh di mata tetapi dekat di hati 3

 Fridge magnet - Aku pasti  Zana sudah arif benar yang kami sekeluarga adalah pengumpul FM sebab itulah dikirimkan ini juga buat kami. Terima kasih Zana.



Sungguh indah perhubungan sebagai teman blogger. Walau jauh di mata, suara sering bertandang di telinga, berbual mesra sambil membayangkan wajah masing-masing tetapi dua mata tidak pernah bertemu.Namun keakraban tetap kukuh di sudut hati. Tidak lupa terima kasih kepada adinda Aini (adik Seri Kandi) juga Seri Kandi yang menjadi posmen pada titipan cenderhati ini.



~~ Al-Bukhari dari Abu Musa Al-Asy'ari meriwayatkan " Diumpamakan rakan yang soleh dan rakan yang jahat seperti penjual minyak wangi dan tukang besi. Penjual minyak wangi tidak akan mensia-siakan sama ada anda membelinya atau hanya mendapat haruman baunya. Tukang besi pula samada bajunya sendiri terbakar atau anda sendiri tercium bau busuknya".~~






No comments:

Post a Comment