Thursday, April 17, 2014

KARNABAHAR HUMUS





    Günaydınlar Bugün güloannemutfakta da çok farklı değişik ama güzel bir meze tarifi var.Mevsimi geçmeden Mutlaka denenmesi gerekir diyorum.Çünkü konuklarımdan tam not almış bir lezzet olduğu için.



MALZEMELER

1 orta boy karnabahar

1 su bardağı tahin

3 dolu yemek kaşığı yoğurt

1,5 limon suyu

2 çay kaşığı tuz

2 çay kaşığı kimyon

3 diş sarımsak

SOSU

3 yemek kaşığı zeytinyağı

3 adet orta boy kuru soğan

1 yemek kşğ esmer şeker/beyaz şeker

2 yemek kşğ soya sosu

pul biber

HAŞLAMA SUYU İÇİN

1 kahve fincanı süt

1 yemek kşğ tereyağı




YAPILIŞI

Karnabaharı çiçeklerine ayırın yıkayın, içine bir fincan süt ve tereyağı koyduğunuz suda yumuşayıncaya kadar haşlayın.

Haşlama suyundan 3 yemek kaşığı ayırıp,karnabaharları iyi ce süzün

Daha sonra rondonuzun içine bütün malzemeleri koyarak,iyice çekin.Kıvamının koyuluğuna göre gerekirse, ayırdığınız haşlama suyunu da ekleyin.Daha sonra humusunuzu servis tabağınıza koyun ve üzerine zeytinyağı ,esmer şeker ile birlikte kavurduğunuz kuru soğanlara soya sosu ekleyip ocağın altını kapatıp ocaktan alın,pul biberi ekleyerek karnabaharlı humusun üzerine gezdirerek servis edin.

AFİYET OLSUN. 



  Bu tarifi sevgili nurlu mutfakta..ta gördüğümde ( hmmm karnabahar ve humus olarak düşündüm epey,) sonra denemeye karar verdim kendime göre yorumlayıp şekillendirdim..İyi ki denemişim.Artık orijinal humusu kolay kalay yapmam diye düşünüyorum.

No comments:

Post a Comment