Sunday, January 26, 2014

Müze Geziyoruz - PTT Pul Müzesi







1970 lerde çocuk olanlar bilirler. O dönem her üç çocuktan ikisinde bir pul merakıdır, sorma.


Bizim evin çocukları da dahil. 


Her gün türlü haşarılıklarla sadece annemi değil, sokağımızı bezdiren abimlerdeki bu hevesi bugün bile çözemem. Öyle böyle değil. Harçlıklar biriktiriliyor, Yıldırım Kırtasiyeye hangi pullar gelmiş gün gün biliniyor,


sokak aralarında pul takasları yapılıyor ve çocukları Almanya da çalışan Hafize teyze ye daha sık mektup gelsin diye dualar ediliyordu.


Neyse efendim, ben asla bu hengamenin içinde olmadım. Olsamda pullarım cebren ve hile ile elimden alınır diye düşündüm herhalde. Öylece seyredip bekledim.


Sabrımın sonunda, hevesi geçen abilerim, kuzenim ve bazı arkadaşlarım bir bir  pullarını bana devrettiler. Oldu mu sana dolu dolu 3 defterlik pul koleksiyonum.


Pul bulmanın epey zor olduğu o dönemde böylesi ganimet hazine resmen! 






Yıllar içinde pullarla çok ilgilenmesem de elime geçenleri sakladım, defterlerime ekledim.


Elbette bu koleksiyonerlik değil, sadece toplamacılık oldu. Ama iyi oldu :) 


İçinde pul yerine adeta minik hikaye kitapları saklayan defterlerim bugün hala kütüphanemdeler.


Belki ilerde torunlarımdan birine özel bir hediye olurlar, kim bilir.






Böyle bir girişten sonra hadi gelin size Ankara Pul Müzesini gezdireyim.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 1






Girişte bir Posta arabası;


 Kenarındaki ay-yıldız olmasa bu tahta arabayı kovboy filmlerindeki yada Red Kit deki her daim tozu dumana katarak kaçan posta arabası zannederdim.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 2



Ben bayılıyorum bu eski posta kutularına. Bulsam da, alsam eskici de falan.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 3



muze geziyoruz ptt pul muzesi 4






 Anlamadığım bir sebepten fotoğraf çekiminin yasak olduğunu söyledi görevli.


Aslında mizaç olarak kurallara uyan biriyimdir ama dedim ya sebebi anlamsız geldi.


Tarihi değer taşıyan pulların fotoğrafını çekmedim. Hani flaş ışığından etkilenirler falan... Ama posta kutularının fotoğrafını çekmenin ne sakıncası olabilir, anlamadım, bu yüzden de kuralı salladım.






İşte saklı gizli, uzaktan uzağa da bu kadar oldu.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 5



muze geziyoruz ptt pul muzesi 6



muze geziyoruz ptt pul muzesi 7



Bu yazıyı çok beğendim.


Baksanıza posta pulu dile gelmiş anlatıyor ahvalini.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 8






  Mors makinası.


 Sahi, orta okulda falandık galiba. Dersin birinde Mors Alfabesini işlemiştik. 


Böyle sayfa dolusu bir çizgi, bir nokta, bir çizgi ..falan diye yazmıştık, anlamları ile birlikte.


 Çok da hoşumuza gitmişti :)


Sanırsın hepimiz gizli görevler için yetiştiriliyoruz!



muze geziyoruz ptt pul muzesi 9



Alt katta çocuklar için çok şeker bir bölüm var.

Öyle ki, içeri girince Yedi Cüceler nereye saklandı ? Diye sorasım geldi.


Küçücük masaların üzerinde bilgilendirme, özendirme amaçlı broşürler, boyama kitapları vardı.


Hemen kaptım iki set. Biri bana, biri  Efe ye.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 10



muze geziyoruz ptt pul muzesi 11





muze geziyoruz ptt pul muzesi 12



muze geziyoruz ptt pul muzesi 13



muze geziyoruz ptt pul muzesi 14



muze geziyoruz ptt pul muzesi 15






 Bina çok şık, çok ferah. Geniş salonlar, aydınlık koridorlar.


O koridorlarda böyle ayaklı afişler, panolar var. 






muze geziyoruz ptt pul muzesi 16




                                                                     Pul eskizleri.


Pulun üzerindeki bina Eminönü Postanesi. Ne çok severdim bu binayı.


Hala postane mi acaba? 






muze geziyoruz ptt pul muzesi 17






 Pul Verme Makinası. Bilen varsa beri gelsin! 


Ben bilmiyordum valla.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 18










muze geziyoruz ptt pul muzesi 19






 Bakın bunu biliyorum. 


Posta treni. E, hayatının yarısından çoğunu orta yerinden demir yolu geçen bir şehirde yaşamışsan görmüşlüğün oluyor :) Yok yok, üsttekini değil canım...O kadar da değil Alp!

( Siz okurken Darwin dersine kendisi mi giriyordu? diye soran oğluma )






muze geziyoruz ptt pul muzesi 20



muze geziyoruz ptt pul muzesi 21



Posta Tatarı






muze geziyoruz ptt pul muzesi 22






 İlginç adresli zarflar köşesi.


Saygı, hürmet hat safhada.


muze geziyoruz ptt pul muzesi 23





muze geziyoruz ptt pul muzesi 24



muze geziyoruz ptt pul muzesi 25



Manyetolu  duvar telefonları.


muze geziyoruz ptt pul muzesi 26



muze geziyoruz ptt pul muzesi 27






 Bak Postacı Geliyor, Selam Veriyor diye başlayan şarkıyı hatırlıyor musunuz?


Şarkı da, postacılar da sizin için eskide mi kalmıştır bilemem.


Benim için son günlerde bu şarkı Top 10 da, liste başı.


Kıyafetleri değişip neredeyse pilota benzeseler de bizim postacılar şu sıralar hemen her gün kapıdalar :)

Yeni bir etkinliğe kadar bana değil de, girişteki posta kutusuna selam verip giderler artık .



muze geziyoruz ptt pul muzesi 28



muze geziyoruz ptt pul muzesi 29






Yukarıda postane çalışan ilk kadınlarımız müdür beyle birlikte.


Altta o postanenin duvar levhası.



muze geziyoruz ptt pul muzesi 30






 Osmanlıca öğrencisiyim ya :)






muze geziyoruz ptt pul muzesi 31






 İki ay kadar önce açılan müzenin bir de satış bölümü var.


 Pul defterleri, kartpostallar, cam objeler satışta ama ben ne arasam, neyi sorsam, yok. 


Zavallı adam, sonunda burası henüz çok yeni deyip savdı beni başından, ne yapsın.






muze geziyoruz ptt pul muzesi 32



Arka tarafta küçük, şirin bir kafe-lokantası var. 


Fiyatlar da çok uygun. Personele, memura ve 3.şahıslara ayrı fiyat tarifesi uygulanıyor.


Çalışanları, temiz, şık, kibar...


Lakin içeride öyle bir yemek kokusu var ki günün menüsünü sormaya gerek bırakmıyor.


Bunu da görevlilere söyleyip kaçtım artık. 


Dışarıda böyle güneşli bir kış günü, Tarih 18/12/2013. Kayda geçsin :)



muze geziyoruz ptt pul muzesi 33






 Tarihi bina Ulus Postanesinin hemen aşağısında, aynı cadde üzerinde. Ankaralı olanlar mutlaka biliyordur ama ben yine de yazayım dedim.Gelip geçerken çalışmaları görüyordum zaten. 


Arkadaşımla buluşmaya erken gitmek, gezmeme de sebep oldu. 


Hani demem o ki, ben çok gezmiyor, fırsatları değerlendiriyorum sadece.

Durduk yerde boşuna günahımı almayın canım, aman diyeyim !






muze geziyoruz ptt pul muzesi 34






Giderayak bir de soru size;


En  son hangi müzeyi gezdiniz bakayım? Ya da son bir yılda?


Yazın, yazın. Merak ettim şimdi.






No comments:

Post a Comment